tisdag 8 februari 2011

Hysch… överraskning till en liten sjukling!

Bra-att-ha-låda till någon som är varm och snuvig. Och pysselsugen!

Har du hittat en stadig och fin liten kartong? För fin för att bara kasta i återvinningen? Bra, då kan du göra en överraskningslåda till något barn i din närhet. För förr eller senare är någon för snuvig eller varm för att vara på förskolan, men kanske pigg nog för lite pyssel? Alltså en bra-att-ha-låda att ha på lut, när de där sjukdagarna dyker upp.

I min låda stoppar jag nog ned lim, sax, filt, lite vaddkulor, piprensare. Kanske även en ännu olyssnad ljudbok på CD? Det är lätt att anpassa innehåll efter vad man har hemma. Och det kan bytas ut till nästa förkylningsomgång! Då kanske jag stoppar ned olika små träbitar, sandpapper, silverfärg, lim och lite spik…

Vill barnet vara med att förbereda sin egen ”medicinburk”? 
Kolla mitt inlägg i Rabén & Sjögrens gästblogg.

Sjukbur.. nä, jag menar Medicinburk!

Inga kommentarer: