onsdag 1 februari 2012

Intensivt skapande i Kinna

Hm, vad ska vi göra för pålägg? Svante närmast kameran klipper till ost.

Den här veckan började på ett ovanligt vackert sätt för mig, för jag körde bil rakt in i en varmröd soluppgång - på min väg mot Kinna. Väl där sken solen för fullt och jag träffade ett gäng entusiastiska pedagoger från olika verksamheter i kommunen, t.ex. personal från öppen förskola, fritids och förskolor.

På dryga tre timmar pysslade vi tre olika pyssel, tänkta att passa för yngre barn som vill både pyssla och gillar att leka. Dessutom gav jag tips och berättade kring mina erfarenheter från att hålla i skapande verksamhet för barn.

En god fika hann vi med också, fast det gällde att ta rätt smörgås till kaffet, för några var gjorda i trolldeg och filt...

Flitens lampa lyste över oss...

Gunilla och Ewa knyter koncentrerat fast ridåer i sina väggteatrar.

Inga kommentarer: