onsdag 21 november 2012

Rita ansikten - och måla dem!

Prova att måla ansikten med vattenfärg, och vips kan ett ansikte se mycket argare ut när det blir rött! Men använd vattenfast penna till linjerna i så fall, eller blyerts - annars flyter linjen ut när du använder vattenfärg. Fast det kan ju också vara ett spännande sätt att måla. Prova olika!

Men att rita elaka tuffingar tycker jag är jättesvårt. Och hur ritar man ansikten som är kära? Jag har bjudit in några experter som visar hur de gör. Snart hälsar Caroline Röstlund på här i bloggen, missa inte det!

Denna här veckan bloggar jag även i Barnboksnätet, ett nätverk (grupp) jag är medlem i. Kolla gärna runt mer där, bland inlägg och medlemmarnas länkar, på hur de ritar och skriver. En del av deras böcker kommer du nog känna igen, för kanske har du redan sett och läst en del av dem? Men kanske inte vetat vem som gjort bilderna eller skrivit dem.

 Vill ni också måla på varandras bilder? Här har jag fått bra hjälp.
Kanske kommer bilden att växa  mer ...

Inga kommentarer: